måndag 16 juni 2008

Tvära kast

Ena stunden sitter man och äter middag efter en betydligt lugnare dag än vanligt och ska äntligen försöka andas ut efter två veckors race vad gäller fotbollsträningar, presskonferenser, intervjuer, direktare, matcher och reportage-leverans. I nästa andetag får man veta att Ryssland har presskonferens imorgon 12.30 ca 37 mil bort på vägen som går upp för bergen och ner genom dalarna och till slut leder fram till matchstaden Innsbruck. Ska jag vara helt ärlig så känns det sådär. Under ett sådant här fullspäckat mästerskap behöver man dom där små andningshålen för att kunna återhämta sig och ta nya tag. Kan låta konstigt men middagen ikväll var just ett sådant andningshål för mig. Inte bara det, det kunde även ha varit sista kvällen i Lugano. Om inte Sverige går vidare från gruppen på onsdag så åker vi vidare till Wien medan resten av gruppen far till Basel för kvartsfinaler. Det innebär alltså en fet splittring i gruppen.. bara en sådan sak.

Eftersom jag inte vet om vi kommer tillbaka hit så var det bara att packa ihop sina resväskor idag. Märkligt nog så har jag samlat på mig ytterliggare en väska som även den är full.. förstår inte vad som hände. Ok, kan hända att jag slank in i en affär eller två på ett grymt outlet med 120 fullspäckade märkesbutiker och kom tillbaka till hotellet med några påsar hängandes i händerna, men ändå.. en VÄSKA till! Tur att man kör Audi A6 i ett sådant läge.

En fantastisk nyhet som Olof kläckte vid frukosten imorse var ju att fyran numera äger Canal + och alla sporträttigheter som kommer med det. Vilken grej! Så vem vet.. imorgon kanske vi får en ny team-leader här nere i form av Arne Hegerfors! haha! Nä, jag skulle inte byta Patrick för alla "Arnar" i hela världen. Enligt rapporter är det tydligen högtryck på väg in över Innsbruck och man ska kunna räkna med 25 grader istället för dom 9 vi fick känna på sist. Tror det när jag ser det på termometern. Men den här resan har man ju hela resväskan med sig full med kläder så vid ett eventuellt väderomslag är det ju bara att stassa om. Jag håller alla tummar jag har för att Sverige går vidare så vi får åka tillbaka hit till Lugano.. för även om det regnar hela dagarna så finns det vänner som står beredda med paraply.. det är stort!

Inga kommentarer: