fredag 13 juni 2008

Det är som i filmen

När vi körde över gränsen mellan Italien och Österrike idag var det som att åka in i en kuliss. Dom sista 5 milen mot Innsbruck var som en enda lång inåkning i filmen Sound of Music och jag tyckte jag såg svartklädda nunnor dansa runt lite överallt.. Nu efter en dag på arenan har jag kommit fram till hotellet för natten som ligger långt uppe på berget utanför staden och jag känner att jag förflyttat mig in i den svenska komedigenren. Jag är nästan helt övertygad att filmen Sällskapsresan 2 Snowroller spelades in just här. En av anledningarna är att den här lilla byn uppe på berget strax utanför staden Innsbruck består av en gata och på den ligger det några hotell, en restaurang, en klinik av något slag samt en kyrka. Det är väldigt Österrikiskt om man säger. En annan anledning är att dom inte gjort något med hotellet sedan filmen spelades in 1985.. inte förrän nu. För det renoveras för fullt här. Fast man ser liksom inte vad det är dom renoverar. Mannen i repan sa att det skulle vara klart om två veckor.. heltäckningsmattorna ska tydligen vara kvar.. vågat. En tredje anledning är att det känns som jag blev tilldelad annexet även om jag bara bor på andra våning. Det är trångt som tusan här för dom har av någon anledning tryckt in en tredje säng i mitt rum. Lite förvirrande för en sån som mig som gillar att sova på den högra sidan. Nu står det ju liksom en säng till där så jag hamnar lite ofrivilligt i mitten. Men det ska väl gå bra. Det viktigaste just nu är att se till att INTE frysa under natten. Det är nämligen snudd på vinterkallt ute. "Jaaaaa" jublade Maud "Då får vi lov att gå och köpa jackor". Alltid skönt att ha en anledning till shopping.

Jag tror föresten att man kan hitta karaktärer från filmen som liknar personer i den svenska presskåren. Nu tänker inte jag börja namedroppa och börja facedubbla en massa folk här, men personlighetsmässigt har i allafall jag dom två huvudkaraktärerna i min direkta närhet om man så säger.

1 kommentar:

Detta är jag sa...

Du är ju fullständigt bedårande.