onsdag 18 juni 2008

Mat med ögon

Sitter i presscentrat vid Tivoli Neu och har en hel del fjärilar å annat flygfä cirkulerandes i magen. Vet inte om det beror på matchen eller den trippla espresso jag kastade bak inne i Innsbruck centrum för några timmar sedan. Hoppas, hoppas dom klarar det här idag och går vidare till kvarten. Blir såååå mycket roligare då. Det var personalmöte på Tegeluddsvägen idag och Scherman skulle informera om Canal+ köpet. Vi var med på länk på storbildsskärmen direkt ifrån Igls här uppe på berget bredvid Innsbruck.. eller inte jag utan Patrick och Olof. Fast mitt under deras resonemang om huruvida Sverige vinner ikväll eller inte så gjorde jag och Maud en kupp och gick förbi sakta bakom Patrick och Olof och log med våra bredaste leenden rakt in i kameran.. min stund i rampljuset var kort men effektiv =) Fast jag tror inte det blir mer exponering än så under det här mästerskapet ;-)

Igår var vi på ett mycket märkligt ställe och åt.. det kändes mer som farmors vardagsrum än som en restaurang. Min mat hade ögon. Jo det är sant! och jag har alltid haft svårt att äta något som ligger och stirrar tillbaka på mig från tallriken. Jag beställde kokt fisk och fick just det, en kokt fisk. Maudan gillade och rensade bord fjäll, ben och fenor före jag ens han blinka.. eller fisken hann blinka.. eller nä, jag vet inte. Blundade större delen av middagen så jag har svårt att beskriva den mer ingående än så.



Inga kommentarer: