måndag 17 september 2007

Foto-Soffan



Japp här står jag i min väst...tycker jag ser lite förälskad ut i min kamera, men jag vet inte. Jag har skaffat mig känningar i vaktstyrkan på arenan i Hangzhou. Skitbra för dom är har i sin tur sitt ursprung i den kinesiska maffian. (om det nu finns någon sådan men det tror jag nog!) En av dom trodde jag var tysk. "Nä jag är svensk". Då såg han lite frågande ut, jag förklarade att Sverige är det där lilla landet som ligger jättelångt bort norröver bredvid Norge och Danmark. Då skrattade vaktkinesen så han var tvungen att böja sig framåt. Kändes ju lite överdrivet... så jag bad honom ta en bild på den svenska tv-fotografen ifrån det lilla obetydliga landet istället =)

Vi fick åka med den tyska journalist-kårens buss med tillhörande guide ifrån arenan till vårt hotell idag. En av de tyska reportrarna pratar ganska mycket med oss och verkar genuint intresserad av vår tv-kultur, fotboll osv. Idag på bussen hem så frågade han lite, som jag uppfattade det skämtsamt och jag och Tobbe var något duktiga på fotboll. Snabb som man är och utan att tänka drog jag fram V-tecknet och sa "oj oj oj, du skulle bara veta" Drog någon harang där om skills på både mittfält och i topp... Trodde ju givetvis att vi fortfarande skämtade och var lite ironiska sådär för tysken log så väldigt under hela samtalet. Sen sa han "Gooot" och värvade han mig till nån pressmatch som skulle hållas i Shanghai ibland alla journalister på plats.. joråsåatte.. det var tydligen på blodigt allvar som han skrev in mig på given startplats i det tyska anfallet.. herregud..

Inga kommentarer: