söndag 30 september 2007

Hej då Kina!

Sitter i SMC:t på arenan i Shanghai för sista gången. Typiskt då oxå att internet anslutningen beslutade sig för att lägga ner just idag =( Åkte hit extra tidigt för att hinna skicka lite inslag hem till Stockholm men de första 45 minuterna gick åt till att piska på den lille internetkineses att felsöka och laga så man kunde slippa dö av en stresschock med efterföljade hjärnblödning så här den sista dagen innan avfärd. Tillslut fick jag nog och flyttade upp en våning till nästa arbetsrum. Här sitter jag nu och det fungerar kalas =)

Måste erkänna att man är lite sliten idag. Det var en tuff kväll igår. Chef Pekkari hade uppmanat till bjudmiddag. En sån middag man får när man är iväg och jobbar på mästerskap och där man går ut på restaurang och äter som om man aldrig sett mat förr, det är nämligen chefen som betalar ;-) Vi hade bokat bord på en flott restaurang på våning 11 i ett hus bredvid the Bund.. alltså precis nere vid vattnet. Takterass med en fantastisk skyline framför oss. Mitt under middagen satte ett sjudundrande fyrverkeri igång ute på floden. Höll på i säkert 15 minuter.. Ett fint sätt av en sportchef att säga tack till sina "arbetare" på ;-) Ha ha! Nä, nu var det ju förstås inte för oss kinespyroteknikerna sköt raketer.. det var tydligen pga de personerna som just nu tävlar i handikapp-OS här i Shanghai, men tjusigt var det helt klart! =)

Nu bronsmatch och sen FINAL!! Lång arbetsdag men det är helt ok för imorgon kommer jag hem!!! =) 18.10 på Arlanda.. räknar med blåsorkester och en välkomstkommité med banderoll och ballonger ;-) Ha ha! Snälle Fredrik är supergullig och ska hämta upp mig.. grym vän han är den där Fredde boy ;-)

Vet inte om jag hinner skriva nått mer innan hemfärd men isåfall drar jag en resumé av denna finaldag ifrån Sjöstaden istället =)

Inga kommentarer: